OVER

Over

Het bestuur en doelstellingen van Stichting View

De stichting is actief in de sector kunst en cultuur in Nederland en werkt met vrijwilligers.

Er is een bestuur met een aantal van minstens drie leden. Het bestuur vergadert ten minste vier maal per jaar door corona en afronding van het laatste project in 2019 is dit wat minder geweest en alleen digitaal mogelijk geweest.

Contactgegevens Penningmeester:

Erik van Uffelen

ANBI

KVK:5393338

RSIN:850900426
Vestiging:

Stichting View,

Nieuwe Bogerdstraat 25,

4301 CV, Zierikzee

Nederland

Rekeningnummer:

NL10 RABO 0139 9410 96

De bestuurssamenstelling:

penningmeester, voorzitter: EriK van Uffelen

Algemeen bevoegd bestuurslid: Roslin Prager

Secretaris, bestuurslid: Geert Faasse

(Secretaris: Op dit moment vacant, er komt een nieuwe secretaris).

Doelstellingen Stichting View

Hoofddoelstelling:

het stimuleren produceren en overdragen van bijzondere lokale, nationale of internationale culturele, experimentele, of kunstzinnige projecten. De Stichting richt zich met name op professionele kunstenmakers, filmers en theatermakers.

Subdoelstelling:

een podium faciliteren en produceren voor internationale kunstenmakers om zo culturele diversiteit van en naar Zeeland te brengen te brengen. Op deze manier wil de stichting de Zeeuwse maatschappij, en in het bijzonder Schouwen-Duiveland, verlevendigen en inspireren.

Speerpunten naar aanleiding van de doelstellingen zijn:

• Produceren van culturele projecten (van film, muziek, beeldende kunsten, dans tot multimedia)
  • Educatie
  • Overdracht en uitwisseling
  • Nieuwe verbindingen creëren
  • Experimenteren

Toelichting speerpunten:

de stichting wil verantwoordelijk zijn voor het ondersteunen en stimuleren van contacten tussen professionele kunstenmakers onderling en tussen professionele kunstenaars en het onderwijs.

Het kanaliseren, organiseren en/of begeleiden van activiteiten en het verwerven en beschikbaar stellen van knowhow en alle andere dienstige middelen die tot verwezenlijking van het doel kunnen bijdragen speelt daarin een belangrijke rol.

Doelgroepen:

Algemeen publiek, jong en oud.

Financiële stand van zaken

Stichting View heeft geen eigen kapitaal en van diverse instellingen, fondsen, personen en bedrijven een bedrag aan giften ontvangen. Voor diverse kunstprojecten.

Enkele fondsen en instanties die voorgaande projecten hebben ondersteund:

Prins Bernhard Cultuurfonds. Nederlands Filmfonds, Delta Zeeland fonds, Rabobank Oosterschelde Regio, Provincie Zeeland, Provincie Noord-Holland, Provincie Friesland, Nutsfonds Zierikzee, Crowdfunding platform Cinecrowd, Gemeente Schouwen-Duiveland en Gemeente Goeree-Overflakkee.

Zes gemeenten in Zeeland: Gemeente Veere, Gemeente Noord-Beveland, Gemeente Borsele, Gemeente Terneuzen, Gemeente Sluis. Gemeente Goes. Gemeente Texel, Vitaal Sloegebied& Kanaalzone,

Stichting Strand in Zicht, Voorne Maasvlakte. Rabobank Zuid Hollandse Eilanden.

Ameland en diverse sponsors, particulieren en bedrijven ondersteunden de diverser kunstprojecten.

In 2017 startte het project Duurzame Eilanden, dit documentaire filmproject is eind 2019 afgerond en in oktober dat jaar bij Film by the Sea in première gegaan. Het krijgt een vervolg met kunst en educatieprojecten.

Er is Internationale belangstelling en de documentaire gaat naar Dubai-Dutch Dubai Wereld tentoonstelling 2021. Er komt een educatieproject rond Duurzame Eilanden. meer op; https://www.duurzame-eilanden.nl/

Door Corona lock downs is er door de projectteams vertraging opgelopen met fondsenwerving en uitrollen van het project.

Er wordt in 2022 werd gewerkt aan kunstprojecten voor musea, cinema en televisie. Zoals het project van Conijn Film met de film 'Camouflage' van de regisseur Bregt Pepijn Verhage. Een filmproject dat werd ondersteund door de Adessium Foundation:  Het werk van kunstenaars is belangrijk om zaken uit onze samenleving op een andere manier onder de aandacht van het publiek te brengen. In het kader van de transitie naar een duurzame samenleving was in 2022 het project Hands-on Tour een groot succes, het was een reizend kunstwerk dat aandacht vroeg over de vervuiling van onze wateren Nieuw is het sculpturen-project genaamd Propellerfiguren, een multiple van meerdere sculpturen voor in de openbare ruimte. Voor dit project worden sponsors en fondsen benaderd en werkt 'Open your Eyes projects' samen met de Stichting View om dit spectaculaire urban art project uit te rollen in diverse steden en in het landschap van Nederland en Vlaanderen.

Financiën

Bijlage jaarrekening 2022